Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2016 22:45 - Пословици и поговорки! За или против?
Автор: mezana Категория: Политика   
Прочетен: 1348 Коментари: 3 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Днес прочетох, че 10 от пословиците битуващи в езика ни, били лоши, тъй като насаждали примирение и послушание. Въздействали върху младите, като ги обричали на покорство, примирение, бездействие.С една дума, били лоши и не трябва да се използват. Примерите бяха: "Преклонена глава, сабя не я сече." , " Срещу ръжен не се рита", " Учи, за да не работиш ", " Всяко чудо, за три дни " и т.н., и всички добре подбрани, за да може пишещия да направи разбор на въпросните пословици и поговорки, относно влиянието им. Стана ми смешно, че е изгубил доста време, за да напише и изобличи, тези стари умотворения. Но ми стана и гадно, как се опитва да преиначи думите и значението на пословицата. За мен пословиците и поговорките, имат значение на предупреждение, защото са много стари, и е имало основание, когато са създадени. Целта е била да запази спомена за нещо, от което след време човек да извлече полза, или да не допуска грешки. Лошото е, че като цяло в момента на хората не им е до това, но  както са казали старите хора: " Ела, лошо,че без теб по- лошо", " Всяко зло, за добро"


Тагове:   за,   против,   пословици,


Гласувай:
3



1. schumpov - Не знам дали това което ще напиша по - ...
27.03.2016 11:57
Не знам дали това което ще напиша по - долу са пословици или са поговорки, не са от старо време , вчерашни са:
- Магаре стока ли е и комунист човек ли е.
- Комунистите са като гъсениците , докато не изядат всичко, няма да си отидат.
- Комуниста е като въглен, ако не може да те изгори, ще те очерни.
цитирай
2. mezana - За първата се сещам в оригинал: " Поп човек ли е, магаре стока ли е?" - Хубаво е да се четат в оригинал! Не е хубаво да се нагаждат!
27.03.2016 12:37
schumpov написа:
Не знам дали това което ще напиша по - долу са пословици или са поговорки, не са от старо време , вчерашни са:
- Магаре стока ли е и комунист човек ли е.
- Комунистите са като гъсениците , докато не изядат всичко, няма да си отидат.
- Комуниста е като въглен, ако не може да те изгори, ще те очерни.

цитирай
3. schumpov - Аз не съм я чел, така съм я чул. Мисля, ...
27.03.2016 23:18
Аз не съм я чел, така съм я чул. Мисля , че не е нагаждане, а осъвремяване.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mezana
Категория: Новини
Прочетен: 135771
Постинги: 85
Коментари: 24
Гласове: 43
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031